Предна В момента Следва
KARIZMA MINAVASH PREZ MEN

Showbiz

Интервю: Стилиян Запорожанов - Facebook експерт или онлайн предприемач?

Интервю: Стилиян Запорожанов - Facebook експерт или онлайн предприемач?

Здравей, Стилияне. Представи се с няколко думи?

- Здравейте. Казвам се Стилиян Запорожанов и вече от 7 години развивам себе си и какви ли не бизнес проекти в онлайн пространството.

През тези 7 години практически опит мои приятели, колеги, хора от телевизията.. са ме наричали по всякакъв начин - онлайн предприемач, Facebook експерт, Маркетинг консултант, Facebook лектор и какво ли още не.

Ако трябва да сложа на себе си някакъв етикет, то той би бил - Маркетинг ентусиаст и Онлайн предприемач.
 

Казваш, че от 7 години развиваш себе си и проекти в интернет. Разкажи ни малко повече за това как всичко започна и какво те доведе до тук.

- С маркетинга всичко започна преди 7 години, когато станах стажант Блогър в една от най-посещаваните маркетинг медии по онова време. Тогава започнах да пиша статии на бизнес и маркетинг тематика, като в 80% от случаите превеждах на български какво са казвали международни експерти. Тогава бях пленен от Маркетинга като цяло и започнах лека по лека да пиша и свои собствени статии.

Тези статии след това бяха забелязани от мой тогавашен много близък приятел, който ме препоръча на своя шеф, тъй като търсеха човек със знания за своя маркетинг отдел. Така преди 6 години оглавих маркетинг отдела на сегашната мултимионна технологична компания pCloud. В рамките на 1 година развивахме проекта, като аз бях първия човек в екипа по маркетинг.

Но в рамките на тази една година аз придобих доста опит и започнах да се замислям дали мога да създам нещо свое, където да прилагам този опит, а да не работя за други хора. Оказа се, че може и с моя брат Мирослав създадохме нашата дигитална маркетинг агенция Zapomedia. Това разбира се, се случи докато още работех за pCloud и така след не дълго време, бях уволнен, заради това, че фокусът ми е върху свой собствен проект, а не върху фирмата, в която бях назначен.

От тогава до сега според мен Zapomedia изгради авторитетно име в маркетинг средите, като сме работили и помагали с маркетинг на хора като най-известния фитнес модел в света Лазар Ангелов, Наталия Кобилкина, Юли Тонки и други големи брандове в България и Чужбина в сектора на онлайн търговията.

Явно имаш доста знания и опит, за да си работил с тези известни личности. Как се случи, че пожела да започнеш да споделят тези знания? Не те ли е страх, че някой ще изкопира това, което знаеш и ще го приложи срещу теб?

През тези 7 години научих доста неща - както теоретично, така и практически. Най-важното нещо, което научих, е че единственото сигурно нещо в онлайн бизнеса, е промяната.

Това означава, че това, което знаем, прилагаме и работи днес, не означава, че ще работи и утре. Това кара нас - маркетинг специалистите постоянно да се развиваме, следим новите тенденции и дори да ги създаваме сами.

Работих с тези известни личности и брандове, защото може би те видяха мен и нашия екип като хора, които иновират и създават нови неща на пазара, а не чакат да копират някой.

Реално ние не сме измислили топлата вода. Ние също копираме много стратегии от Щатите, но ги адаптираме посредством народопсихологията и нуждите на българския народ.

Цялото това знание, което съм придобил, дойде след много грешки и успехи, много изхарчени и изкарани пари от Facebook реклама. И като човек, който иска да помага на другите, реших, че е логично да започна да споделям това знание с другите хора, които имат нужда от тях.

Винаги съм се възхищавал на хора, които имат практически опит, много знания и не ги е страх да ги споделят с другите. Има много опитни и успешни хора, които никога няма да споделят това свое знание поради много причини - или нямат желание, или се страхуват някой да не им вземе хляба или искат, но не умеят да предадат своите знания по разбираем начин на аудиторията.

Аз не смятам себе си за най-добър в каквото и да било. Смятам, че имам някакъв опит, харизма и умения да споделям на разбираем език своите знания. Винаги оставям проектите и резултатите, които постигам аз и моите клиенти, да говорят това аз кой съм и какъв съм.

А относно това дали се страхувам някой да открадне моите знания и да ги приложи срещу мен? Не, не се страхувам. Вече много хора го направиха и не ми прави впечатление. Ако сега влезнете във Facebook, ще видите, че сигурно над 100 души са  започнали да правят подобни обучения на моите. Мен това не ме притеснява, тъй като тези обучения на са моя основен бизнес, а и допълнително се успокоявам, че тези хора първо са се учили при мен на мои обучения и след това взимат моите материали и надграждат над тях. Това може само да ме ласкае. Хората сами ще преценят при кой да отидат на обучение.

Не очаквах такъв отговор. Със сигурност много хора няма да бъдат съгласни или няма да разберат твоя начин на мислене, но явно това не те притеснява и резултатите ти говорят за това. 

През последната 2017г при теб се случиха доста интересни неща - първо беше поканен в Естония да консултираш най-голямата фармацевтична компания в света - Pfizer, а после организира първата в България Facebook Бизнес Конференция. Разкажи ни малко повече за тези инициативи?


- Да, наистина 2017г беше изключителна силна за мен в лично отношение. Всичко, което постигнах през последните години, се натрупа и това даде своя резултат.

Бях поканен в Естония да консултирам Pfizer. От тяхната обратна връзка разбрах, че са били много впечатлени от многото хора, които са били на мои обучения - през последните 2 години минаха над 1,000 души. След допълнителни лични срещи разбрахме как мога да съм им полезен и си стиснахме ръцете. И така се случи случката с Pfizer.

А относно организирането на първата Facebook конференция в България?

Винаги съм искал да бъда първи в състезанията, които водя. Те най-вече са със самия мен и от години ми беше мечта да организирам или участвам в подобно мероприятие.

Конференцията мина много успешно - дойдоха 350 души, от които 60% собственици на бизнес и 40% маркетинг специалисти, което за мен е впечатляващо. Това означава, че част от бизнесът е осъзнал нуждата и ефекта на Facebook в тяхната екосистема. Смятам, че хората и бизнесът все повече и повече ще се развива в тази насока.


Facebook конференцията беше в София. В Бургас подобни инициативи са по-малко срещани. За това ли за ВТОРИ път ни гостуваш в Бургас и организираш обучение за Facebook?

Наистина, повечето бизнес и маркетинг конференции се организират в столицата, но това не означава, че трябва да се случват там. България е малка страна и за 3 часа може да се стигне от София до Бургас. Разстоянието не е причина подобни обучения да не се случват. Според мен по-скоро организаторите не виждат финансов мотив да организират подобни събития, тъй като колкото по-висока е цената, толкова по-малък ще бъде интереса. Няма какво да крием - стандартът на живот в София е по-различен от този в Бургас.


Но мен не ме блазни финансовата част. Обученията не ги правя, за да спечеля пари, а по-скоро с цел изграждане на бранд и помагане на хората и бизнесите в другите градове. Парите си ги изкарвам от другите проекти и именно за това сме пуснали толкова ниска цена на билетите за предстоящото Facebook обучение на 2-ри Март. Двоен билет струва 60лв, което означава, че 2-ма души (по 30лв./човек) могат да присъстват на моето обучение и да чуят моите практически съвети, трупани през годините. Ако някой попита защо не правя тези обучения безплатно и искам пари? Ще кажа, че все пак има организационни разходи като разход за зала, за реклама и за екип, който се грижи хората да са доволни.


Да, наистина. До колкото си спомням твоите обучения струваха по 200-300лв, а имаш и Академия, която струва 600лв? 60лв за двама души е нищо в сравнение със стойността и знанията, които ще получат. 

Нека да ти задам последен въпрос. Какво да очакват от теб Бургазлии?

- Много практическа информация, която да могат да приложат в своите бизнеси на следващия ден.


Благодаря ти за това интервю. Ще те очакваме на 2-ри Март :)



Power TOP 30

  • 1
    TEDDY SWIMS
    LOSE CONTROL
  • 2
    ZERB
    MWAKI
  • 3
    TATE MCRAE
    GREEDY
  • 4
    BEYONCE
    TEXAS HOLD 'EM
  • 5
    THE KOLORS
    ITALODISCO
Цялата класация