"4:44" на JAY-Z . Платинен?

Силна кампания за разпространение на новия си албум провежда американската музикална звезда JAY-Z. Той пусна „4:44” без предупреждение като предизвика истински фурор сред своите фенове. Албума е пуснат за стрийминг през възможно всички портали за теглене и споделяне на музика с изключение на Spotify, но артиста работи и в тази посока,защото този портал има повече от 140 млн. потребители.
Задачата на JAY-Z да задържи албума си от Spotify не е изненада. Когато го пусна през април на другите платформи за JAY-Z беше доста по-евтино. Освен това той се пробва да разработи и привлече хора и към собствения си портал Tidal, спестявайки от таксите за поддръжка на най – използваната платформа. Тогава лабума се появи там като преференция само за абонати.
Резултата е : мултиплатинен по продажби албум! Само за 5 дена "4:44" е продал над 1 млн. копия. Това е шестия най - продаван албум тази година.Още първата седмица се очакваше, че албума ще изпревари по продажби "Damn" на Кендрик Ламар, въпреки че той се движеше с много добри темпове. Така и стана.
В миналото и други артисти като Тейлър Слуифт и Адел също са задържали албуми преди да ги пуснат в Spotify, за да довършат изцяло проектите си и едва тогава да направятцялата си музика достъпна както за своите безплатни потребители, така и за абонати. Но с последните преговори на Universal Music с Spotify през април миналата година най-голямата музикална компания в света изработи сделка, според която артистите могат да ограничат музиката до първокласното ниво на Spotify, пишат източници на Билборд, което потенциално води до по-големи приходи.