Служители на регистратурата на УМБАЛ - Бургас напускат заради пръстовата идентификация
Тричленен състав на Върховният административен съд обяви за нищожна наредбата за въвеждането на пръстовите отпечатъци в болниците. Дали все още се изисква при регистрация в Университетската многопрофилна болница в Бургас? Проверка на Power FM – Бургас показа, че всеки пациент, влизащ в отделението за спешни случаи трябва да бъде идентифициран с пръстов отпечатък. Това обаче, според служителите на болницата, забавя регистрацията на спешните случаи. „По стария начин, пациент можеше да се регистрира за 1 - 2 минути, сега това време е 7 - 8 минути, зависимост от това какъв пациент приемаме. Ако е дете отнема повече време, понякога 13-15 минути. Няма как да бъдат приети бързо, след като системата е бавна. Това, което се изисква от нас го правим, но системата ни бави. В повечето случаи работи, но има моменти, когато блокира, дава грешка, трябва да се рестартира приложението. Понякога не се валидират добре пръстовите отпечатъци на възрастните хора и трябва да се вземе пръстов оптечатък от кутрето. Така стават опашките и хората недоволстват” споделя Цветелина Янева, една от тези, които в момента се занимават с регистрацията.
Служителката сподели в ефира на Power FM, че вече е подала молбата си за напускане и след три дни няма да е част от лечебното заведение. „Причината е напрежението и пръстовите отпечатъци. Не се издържа и затова всеки си намира начина. Още една колежка напуска с мен. А сега сме в намален състав, защото преди това е имало и други, които са напуснали и са преценили, че това не е тяхното работно място”, каза Янева и уточнява, че става въпрос само за регистратурата на лечебното заведение.
Power FM – Бургас се свърза за коментар по случая и с УМБАЛ - Бургас. Юлия Андреева, която е един от ПР-ите на болницата коментира, че Националната здравна каза не е излязла с официална заповед за отменянето на пръстовия идентификатор. „Има наредби на касата и затова нито една болница не ги е премахнала. Такива са изискванията на НЗОК. Пациентите се приемат с този идентификатор до момента, в който не се получи писмо от касата, че ще се приемат по друг начин”, обясни Андреева. Тя не скри, че има проблеми с регистрацията и понякога системата „забива”. Но обяснява, че са закупени възможно най-много устройства за всички отделения.