Предна В момента Следва
ADELE SET FIRE TO THE RAIN (MOTO BLANCO EDIT)

Power news

Учебният процес за учениците от ОУ “Христо Ботев“ Долно Езерово не спира

Учебният процес за учениците от ОУ “Христо Ботев“ Долно Езерово не спира

В тези особени времена, освен справянето с множество проблеми и ограничения, се налага да се справяме и с набързо въведенето виртуално образование. Работата с него предизвика много полемики в обществото и нерви в домовете на учениците. Ако по-големите се справяха що годе добре, проявявайки своите технически умения, то при по-малките забелязваме проблем - освен учениците, на боравене с виртуалното, се налага да бъдат обучавани майки, баби и дядовци. 

Все пак трябва да отбележим, че добри примери има. Такъв е ОУ "Христо Ботев", в бургаския квартал Долно Езерово. Споделяме ви, без редакторска намеса, писмото на директорката на училището, г-жа Женя Железова:

"Невидимото предизвикателство КОВИД-19, промени начина ни на живот изцяло. За съжаление ще продължи да оказва влияние върху нас и да ни променя. Ще се промени начина ни на мислене, ще се промени начина ни на живот, ще остави исторически последици. Естествено, то не подмина и една от най-важните обществени сфери – образованието, училището, учениците, родителите и нас самите.

Още на 13.03.2020 г. ни се наложи много бързо да създадем организация и да преорганизираме обучението и работата с електронна среда. Пред нас стояха въпросите, как да достигнем и обхванем всички ученици и какви канали за комуникация да използваме. Благодарение на екипността  и опита направихме  обучение на педагогическите специалисти за работа в облачна среда DOX, Google disk, Школо; организиране на виртуална класна стая чрез ZOOM и Google Classroom. Бяха поставени моделите на работа – синхронен и асинхронен вид, както и възможните канали за общуване с ученици и родители. Нито един от учителите в ОУ „Христо Ботев“  не изпитва затруднение при работата в е-среда, защото имаме традиции в тази област.

На 16.03.2020 г. при получаването на писмо от МОН за платформата на Майкрософт, всички учители се регистрираха. През почивните дни учителите имаха задачата да се самообучат и да регистрират учениците. Те бяха подпомагани чрез създаване на собствени видеа и инструкции от страна на главния ни учител. На по-късен етап от МОН изпратиха допълнителна информация - видеата и уебинарите в протала на МОН – „В помощ на дистанционното обучение в българските училища.“

На 21.03.2020 г. в 14 ч. организирахме първата е-среща с педагогическите специалисти в Майкрософт Тиймс. На 23.03.2020 г. вече проведохме и първата виртуална родителска среща. Основното, на което заложихме, е конструктивната комуникация с родителите. Осъзнахме нашата двойна задача. Освен учениците, ние трябваше да обучаваме родителите, бабите и дядовците, които се грижат за децата в тази сложна обстановка. Отговорно заявявам, че заедно успяхме. Доказателство за този успех са множестото обаждания, непрекъснатия контакт и подкрепа, която оказваме. Нещо повече, беше изготвена анонимна анкета, за да проучим нагласите и за да си видим грешките. Резултатите бяха категорични – ние се справяме, имахме подкрепата на всички родители.

Към днешна дата мога да кажа отговорно, че всички учители използват пълноценно Офис 365 – Teams, OneDrive, Forms, Sway и другите приложения в работата си. Домовете на всеки един от нас се превърна в кабинет по история и география, класна стая или физкултурен салон. Колегите успешно интегрират и ел.учебници в платформата, бялата дъска и други външни ресурси. Резултатите са еднозначни.

Осъзнахме и активната роля на ученическото самоуправление. Те също бяха активни. Изготвиха онлайн формуляр-тип лексикон, нещо което се оказа доста интересно. Целта е да се  съберат интересни и полезни идеи за това, как да прекарат пълноценно времето у дома. Идеите не бяха откритие на топлата вода, но затвърдиха познатите – ползата от четенето, спорта у дома, помощ в домакинската работа, разучаване на нови рецепти и начини за здравословно хранене, градинска работа и др. Поставиха си предизвикателства. Дори учениците споделиха и снимки от тези дейности.

Тук те разгърнаха възможностите на проекто-базираното обучение. Учителят им по история им възложи и още една задача на този принцип – да разучат произхода на думата „Абракадабра“ – нещо тривиално на пръв поглед, което се оказа изключително интересно и полезно. Най-важното обаче се оказа друго – те трябваше да напомнят  времето за молитва всяка вечер в 21:00 ч. „Отче наш“.

В заключение на казаното мога да обобщя, че в ОУ „Христо Ботев“, кв. Долно Езерово, гр.Бургас процеса по обучение в е-среда върви пълноценно, в лицето на родителите имаме отлично партньорсто, а учениците се забавляват чрез обучението си по този начин. Всички педагогически специалисти приемат напълно сериозно поставените предизивкателства.

Женя Железова –

Директор на ОУ „Христо Ботев“, кв.Долно Езерово, гр.Бургас"

Надяваме се, че и в другите училища в областта "борбата" с виртуалното преминава успешно! А ние ще сме винаги насреща да споделяме добрите примери.



Power TOP 30

  • 1
    HUGEL
    I ADORE YOU
  • 2
    FLY PROJECT
    PUERTO RICO
  • 3
    ADAM PORT
    MOVE
  • 4
    EMINEM
    HOUDINI
  • 5
    ARTEMAS
    I LIKE THE WAY YOU KISS ME
Цялата класация