Нови промени в транспортната схема, за по-голямо удобство на бургазлии
За да бъде новата транспортна схема максимално удобна за всички бургазлии, „Бургасбус” въвежда промени в разписанието на няколко автобусни линии от утре (17.12). Това каза в ефира на Power FM Петко Драгнев, директор на ОП „Бургасбус”. „Промени ще има по линия №13, която свързва комплекс „Изгрев” с комплекс „Славейков”. До този момент, след хотел „Мираж” продължаваше към МОЛ-а в „Славейков” по ул. „Лазар Маджаров”. Сега предвиждаме да продължи до спирката на Болницата, за да направи връзка с всички автобуси минаващи от там – 3, 6, 15, 12, 12А. Така тези, които живеят в западната част на „Изгрев”, ще имат по-удобна връзка. След това, ще завие надясно по ул. „Струга” и през новия пробив ще достигне до МОЛ-а в „Славейков” и от там по стария си маршрут”, информира Драгнев.
Директорът на общинско предприятие „Бургасбус” допълва, че промени ще има и на автобусите, преминаващи през комплекс „Меден рудник”. Вътрешната линия 9 ще се движи двупосочно в крайните квартали на комплекса, за да може всички да стигнат по най-бързия начин до линии Б1 и Б2. „Там имаше проблеми с живеещите в блок 100 и по ул. „Въстаническа”, който сега смятам, че ще бъде решен. Така правим връзка и с всички училища и болницата в комплекса. Ще бъде променен маршрутът и на нощната линия. Досега тя се движеше по трасето на Б2 до комплекс „Меден рудник” и на терминала правеше обратен завой, за да се върне по същия маршрут. Сега предвиждаме от терминала в „Меден рудник” да продължи по „Въстаническа” и по „Захари Стоянов”, да се върне в Славейков. Така тези, които живеят на „Въстаническа” няма да се налага да вървят пеш в тъмните часове на деня”, каза още Петко Драгнев. Той допълва, че тези промени са направени въз основа на наблюдения на специалисти и по искане на граждани, които са споделили своите предложения.
Драгнев призна, че в началото бургазлии са приели по-остро новата транспортна схема, защото е трябвало да се променят навици, които са трупани с години. Но той обяснява, че логиката на схемата Б1 и Б2 е да имитира метрото в големите градове. Там се случват прекачвания на различни ключови спирки. „Смятам, че бургазлии свикнаха с промените. Трябваше време, за да може всеки да си намери своя маршрут. Трябваше време, за да се разбере логиката на пътуванията. Където е възможно правим промени, за да може да е по-ефикасна и по-удобна за бургазлии”, категоричен е Драгнев.