Димитър Николов: Експериментално ще бъде въведено ограничение на скоростта от 30 км/ч на две зони в комплексите Братя Миладинови и Меден рудник
Експериментално ще бъде въведено ограничение на скоростта от 30 км/ч на две улици в комплексите „Братя Миладинови” и „Меден рудник”. Това обяви кметът на Бургас при представянето на проектобюджета на общината за 2017 година. Той обяснява, че мерките ще бъдат въведени вследствие на анализ, който е бил направен от звеното по безопасност към общината. „След подробен анализ по пътната безопасност, системата за контрол на движението в градски условия. Започваме новата година пилотно с въвеждането на две зони в град Бургас с максимално разрешение на скоростта 30 км/ч. Първата зона ще бъде в комплекс „Братя Миладинови” между улиците „Одрин”, „Струга”, „Ванчe Михайлов”, „Стефан Стамболов”. Зоната е избрана конкретно заради концентрацията на много пешеходци, автомобили и много учебни заведения, парк, спортни площадки. В зоната ще бъде ваведена и нова система за движението. По-голямата част от съществуващите улици ще се превърнат в еднопосочни улици. Това допълнително ще даде възможност за обособяване на паркоместа, а там има крещяща нужда. Ограничаването на максмиланата скорост ще даде възможност за безопасното движение на пешеходците и автомобилите и въвеждане на ред в тази зона”, каза градоначалникът.
Димитър Николов информира, че втората зона, в която експериментално се въвежда ограничение на скоростта от 30 км/ч е в квартал 20 в комплекс „Меден рудник”. „Положихме доста усилия да направим много сериозно благоустрояване, преасфалтиране на улиците, изграждане на енергоефективно осветление, нови детски площадки, нови зони за паркиране, нови пешеходни пътеки, подходи и скосени тротоари за движение на хора с увреждания. Предстои да се проведат разговори и да се обособят мерките за контрол на органите на полицията в град Бургас и дирекция „Управление на крици, обществен ред и сигурност””, информира oще Димитър Николов. Той допълни, че ако тези проекти бъдат успешни, ще бъдат въведени такива зони и в „Славейков”, „Изгрев” и „Зорница”.
„Многото критики, които получих за пасарелката на „Трапезица”, със задоволство ги отхвърлям, защото тя си изпълни функциите, нямаме нито едно ПТП”, категоричен е Николов. Той обяви, че следи лично дали работят асансьорите на двете пешеходни пасарелки. По предложение на възрастни хора са монтирани и пейки и озеленяване.
Със съжаление Димитър Николов цитира данни, че са се увеличили смъртните случаи и тежки травми на възрастни хора и деца в следствие на тежки пътно-транспорттни произшествия. Той е категоричен, че темата за безопасността на пешеходците е приоритет и компромиси няма да се правят. Кметът допълн, че в новия бюджет 2017 година се предвиждат средства за изграждане на интелигентни кръстовища и реконструкция на основни пътни артерии и инфраструктура. „Ще бъде разместена интензивността на продължителността на светофарите. Сутрин, примерно, когато движението на общестнвения транспорт и личните автомобили са в една посока, ще има приоритети. „Славейков” и „Изгрев”, като слизат към центъра ще имат два или три пъти по-продължителна зелена светлина. По обед това ще се балансира. А надвечер ще има обратна продължителност на светофарите. Лятото ще управляваме светофарите спрямо транзитния трафик. Надявам се това да даде допълнително облекчаване на градския трафик. Ще бъде изградена нова улица в комплекс „Зорница” до светофара на 5D киното. Имаме наблюдения за няколко ПТП-та там. През следващата година това ще бъде решено. Ще бъде изградено и обръщало за градския транспорт на ул. „Ангел Димитров” в „Сарафово”. Ще продължи програмата за реконструкция на общинския път Банево – Изворище. През следващата година ще приключи и Южния обход на града, включващ пътен възел „Запад”, а сега с включването към четирилентовата улица „Крайезерна” ще даде възможност без наличие на светофари да се стига до южната точка за транзитен трафик в направление София – Созопол – Царево – Малко Търново. На входа на Бургас при първото кръгово от магистралата ще се изгради ново дясно платно за удобство на транзитния трафик. Това ще даде допълнително глътка въздух за жителите на грда, които използват „Стефан Стамболов”, „Струга”, „Трапезица” за придвижване”, смята Димитър Николов.